×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کجای تبریز خوشمزه ترین کوفته تبریزی را بخوریم؟!

بهترین رستوران های کوفته تبریزی را می شناسید؟ اگر به خوراکی های خوشمزه و محلی علاقه دارید قطعا با نام کوفته تبریزی آشنا هستید. کوفته تبریزی نام یک غذای خوشمزه است و طعم و عطر بی نظیر آن را صرفا زمانی می توانید درک کنید که توسط یک آشپز خوش ذوق و با حوصله پخته شده باشد.

کوفته تبریزی غذای گران قیمتی است و حتی تهیه آن در منزل هم می تواند حسابی پرخرج باشد پس اگر می خواهید در تبریز برای خود و اعضای خانواده کوفته تبریزی تهیه کنید خودتان را هم برای پرداخت هزینه ای بالا آماده نمایید.

هرچند از قیمت بالای کوفته تبریزی صحبت کردیم، اما باید این را هم اضافه کنیم که اگر بدون سرو کوفته تبریزی به عنوان یک وعده ناهار یا شام در تبریز مسافرت خود را خاتمه دهید در واقع طعم و عطر واقعی مسافرت به تبریز را درک نکرده اید.

این غذای بهشتی که حاصل میکس شدن و ترکیب موادی همانند گوشت چرخ شده، برنج، لپه، تره، مرزه، زعفران، پیاز و موادی از این قبیل است با قرار دادن تخم مرغ و گردو (یا سایر مغزها) در میان کوفته به طعم ماورایی خود می رسد.

یک عکس و تصویر از کوفته تبریزی کافی است تا شما را مصمم کند هرچه زودتر این غذا را امتحان کنید. اگر هم اکنون در تبریز هستید می توانید به یکی از رستوران های ذیل مراجعه کنید و هرچه زودتر این غذای اصیل و محلی را سفارش دهید.

تفاوتی ندارد فصل زمستان است یا تابستان! هوای تبریز در اغلب ایام سال سرد یا خنک است و در چنین هوایی هم می توان کوفته تبریزی را یک پیشنهاد ایده آل دانست.

ثبت ملی کوفته تبریزی

مرتضی آبدار، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ثبت مهارت پخت سنتی کوفته تبریزی به عنوان اثر ناملموس در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش ایسنا، مرتضی آبدار در نشست خبری بیان نمود: “نشست کمیته ملی ثبت میراث ناملموس فرهنگی با حضور محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی کشور در تهران برگزار شد. در این نشست ۹ اثر ناملموس آذربایجان شرقی پس از بررسی و تائید نهایی در فهرست آثار ناملموس ملی قرار گرفت.”

وی افزود: “در این جلسه، داستان عاشیقی «عاشیق عباس توفارقانلی و گولگز»، داستان عاشیقی «عاشیق قوربانی» و داستان عامیانه «عاشیق خسته قاسیم»، مهارت پخت سنتی کوفته تبریزی، مراسم آغاز برداشت محصول در اویوخلوی میانه، کوچ سنتی عشایر ایل قره داغ، فنون سنتی پخت نان محلی یوخا کلیبر، مهارت گره چینی و شیشه تبریز و رسم تهیه آب چهل یاسین در مراسم نوروز در روستای میاب مرند با تایید اعضای کمیته تخصصی میراث ناملموس به ثبت رسیدند.”

کوفته تبریزیبا ثبت این آثار، در مجموع بیش از ۱۸۰۰ اثر غیرمنقول، طبیعی و ناملموس در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که نشان از توانمندی، ارزش و اهمیت میراث این استان در کشور دارد. مرتضی آبدار ادامه داد: “میراث فرهنگی ناملموس یا همان فرهنگ، آداب و رسوم از دستاوردهای معنوی هر قوم و تمدن محسوب می شود که به نوعی ریشه در هویت و دیدگاه آن دارد؛ از این رو ثبت ملی، ماندگاری و حفظ آن ها در ارتباطی مستقیم با روح و هویت مردم هر منطقه در کشور دارد. آذربایجان به واسطه‌ی تاریخ و فرهنگ اصیل خود علاوه بر ابنای ثبت شده تاریخی خود، همواره از طریق توانمندی‌های هنرمندان و ادیبان خود در کشور، شهرتی بی بدیل داشته و نقش موثری را در ذخیره گنجینه های فرهنگی ایران ایفا کرده است.”

رستوران های کوفته تبریزی | رستوران دلستان

اگر می خواهید کوفته تبریزی اصیل را در یک رستوران اصیل میل کنید می توانید به رستوران دلستان در بلوار ۲۹ بهمن بروید. سقف های گنبدی شکل و دیوارهای سفالی می توانند حس و حال شما را به عنوان مهمان شهر تبریز دگرگون کنند. این رستوران صرفا کوفته تبریزی سرو نمی کند و شما می توانید غذاهای دیگری را هم سفارش دهید.

آدرس رستوران دلستان: تبریز، بلوار ۲۹ بهمن، روبروی جام جم. تلفن: ۰۴۱۳۳۳۰۰۳۴

رستوران حسینی

اگر به تبریز رفته اید بدون شک سری هم به بزرگ ترین بازار سرپوشیده جهان یا بازار بزرگ تبریز خواهید زد. این بازار به قدری بزرگ است که باید مراقب باشید در کوچه پس کوچه های آن راه اصلی را گم نکنید.

پس از گشت و گذار در این بازار بزرگ می توانید به رستوران های کنار حجره ها رفته و به جای سرو غذا در یک رستوران مدرن، رستورانی نوستالوژیک را برای سرو کوفته تبریزی انتخاب کنید. رستوران حسینی هم در امتداد همین حجره ها قرار دارد. نمی دانیم این ادعا چقدر به واقعیت نزدیک است اما مردم تبریز، کوفته تبریزی این رستوران را بهترین کوفته شهر می دانند.

آدرس رستوران حسینی: تبریز، بازار تبریز، تیمچه مظفریه. تلفن: ۰۴۱۳۵۲۶۱۱۱۰

رستوران های کوفته تبریزی | رستوران هتل پارس ائل گلی

قطعا یکی از روزهایی که در تبریز به سر می برید راهی پارک ائل گلی می شوید. در این پارک گسترده امکانات بسیار زیادی وجود دارد که باعث شده است این پارک شهرت بسیاری داشته باشد.

اگر می خواهید کوفته تبریزی را در یک رستوران شیک و باکلاس سرو کنید به رستوران هتل پارس ائل گلی بروید. در اینجا میزهای زیبایی را مشاهده می کنید که در امتداد دیوارهای شیشه ای با سلیقه بسیاری چیده شده اند و علاوه بر امکان سرو یک غذای خوشمزه، چشم انداز بی نظیری را هم ارائه می دهند.

هتل پارس ائل گلی تبریز: تبریز، انتهای جاده ائل گلی، جنب پارک ائل گلی

رستوران های کوفته تبریزیرستوران کوفته تبریزی آبا

همان طور که از نام رستوران کوفته تبریزی آبا برمیاید مخصوص طبخ کوفته تبریزی است. در واقع تخصص این رستوران صرفا در طبخ همین غذاست. مهارت بسیار بالای آشپزهای آذری در طبخ کوفته تبریزی را می توانید در این رستوران ببینید.

با الی گشت و رزرو آنلاین تور تبریز ارزان با کمترین قیمت و بهترین کیفیت به این شهر تاریخی ایران سفر کنید!

آدرس: تبریز، ولیعصر، بین فلکه رودکى و فلکه بارنج. تلفن: ٠۴١٣٣٢٩۴٣۴٣

رستوران های کوفته تبریزی | رستوران جلالی

رستوران جلالی در سال ۱۳۶۰ تاسیس شد، اما هم اکنون دارای شعبات مختلفی در سراسر شهر تبریز است. این رستوران در ابتدا با تهیه انواع کباب شهرت یافت اما امروزه می توان هر نوع غذای ایرانی و بسیاری از غذاهای فرنگی را در منوی آن مشاهده کرد. تمامی شعبات رستوران جلالی کوفته تبریزی اصیل را طبخ می کنند و شما می توانید به هر کدام از شعبات ذیل مراجعه کنید.

شعبه ۱: تبریز، دروازه تهران، میدان بسیج، پشت ایستگاه BRT. تلفن: ۰۴۱۳۶۳۷۷۸۸۲

شعبه ۲: تبریز، میدان فهمیده،‌ طبقه‌ی فوقانی مرکز خرید رشدیه. تلفن: ۰۴۱۳۶۶۶۱۱۱۰

شعبه ۳: تبریز، ارتش جنوبی، ما بین تقاطع پاستور و باغشمال، جنب سینما سرباز. تلفن: ۰۴۱۳۵۵۷۰۴۴۸

رستوران هتل لاله تبریز

اگر توانایی پرداخت هزینه های بالا برای سرو یک وعده غذایی در لاکچری ترین بخش از تبریز را دارید به رستوران هتل لاله بروید. اصولا مجموعه خدمات و سرویس هایی که با پس وند (لاله) در شهر تبریز وجود دارند مشمول پرداخت هزینه های بسیار بالایی هستند که شاید در توان مالی ما نگنجد اما هر مسافرتی ارزش اینکه یک رکن گران قیمت از یک شهر را تجربه کند خواهد داشت. در این خصوص ما به شما سرو غذا در رستوران هتل لاله را پیشنهاد می دهیم.

آدرس هتل لاله پارک تبریز: تبریز، اتوبان پاسداران، میدان شهید فهمیده

رستوران های کوفته تبریزی | رستوران و باغچه سنتی برکه

نامی سرشار از آرامش که برای وصف یک ساعت استراحت و سرو غذا در یک باغچه سنتی مناسب است.  رستوران برکه آخرین گزینه ای است که قصد داریم در این مقاله به شما پیشنهاد دهیم تا به آنجا رفته و یک وعده دل چسب از کوفته تبریزی اصیل را میل کنید.

درختان استوایی در کنار حوض و استخرهایی که ماهی های رنگارنگ را در دل خود پذیرفته اند به همراه مناظر تماشایی که نشان از یک ذوق بی انتها و سلیقه عامه پسند دارد می تواند رویایی ترین مکانی باشد که برای سرو کوفته تبریزی انتخاب خواهید کرد.

آدرس رستوران و باغچه سنتی برکه: تبریز، کمربندی سردرود، مابین زیرگذر اول و دوم. تلفن: ۰۴۱۳۴۲۰۹۵۱۶

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.