×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
معرفی خوشمزه ترین غذاها و دسرهای تاجیکستان

چقدر با غذاها و دسرهای تاجیکستان آشنایی دارید؟ تاجیکستان کوچک ترین کشوری است که در آسیای میانه جای دارد و جزء کشورهای کوهستانی به حساب می آید. کشور تاجیکستان میزبان مردمی با فرهنگ است و از دیرباز زادگاه فرهنگ های باستانی متنوعی بوده است. این کشور تاریخ پر فراز و نشیبی به خود دیده و از جنگ های مختلفی جان سالم به در برده است.

برای افرادی که عاشق بررسی فرهنگ های مختلف و کاوش زندگی مردمان آسیای میانه هستند تاجیکستان یک مقصد منحصر به فرد خواهد بود. یکی از عناصری که فرهنگ مردم این کشور را بهتر از هر چیزی به تصویر می کشد غذاها و دسرهای محلی است که در این منطقه سرو می شود.

زمانی که وارد کشور تاجیکستان می شوید و جای جای آن را رصد می کنید با رستوران های محلی جذابی رو به رو خواهید شد که هر کدام شان دسرها و غذاهای محلی خوشمزه ای را در اختیار مسافران قرار می دهند. اگر قصد دارید با این دسرهای محلی بیشتر از قبل آشنا شوید باید در این مقاله همراه ما باشید.

با رزرو آنلاین تور دوشنبه الی گشت با بهترین قیمت به این شهر سفر کنید!

سمبوسه

سمبوسه یکی از پیش غذاهای معروفی است که مردم تاجیکستان به بهترین شکل ممکن آن را طبخ می کنند و در اختیار مهمانان خود می گذارند. سمبوسه ای که در این ناحیه سرو می شود مثلثی شکل است و داخل آن با موادی همچون گوشت و سبزیجات پر می شود.

اگر گیاهخوار هستید و می خواهید جلوی مصرف گوشت قرمز را بگیرید، می توانید سمبوسه هایی که با کدو و سایر سبزیجات پر شده اند را هم سفارش دهید. اگرچه برخی ها سمبوسه را به عنوان یک غذای کامل می شناسند، اما بیشتر افراد محلی آن را به عنوان پیش غذا سرو می کنند.

سمبوسه تاجیکیغذاها و دسرهای تاجیکستان | اوگرا پلو

نمی توانید به کشور تاجیکستان سفر کنید و بدون مزه کردن اوگرا پلو از آن خارج شوید. این غذا در کنار محبوبیتی که بین مردم محلی دارد بین مسافران و گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند نیز محبوب است. موادی که برای طبخ این غذای خوشمزه به کار می رود شامل برنج، گوشت، پیاز، هویج و ادویه های مختلف است.

اوشی پلو

یکی دیگر از غذاهای معروفی که طرفداران زیادی در تاجیکستان دارد اوشی پلو است. اوشی پلو از گوشت، هویج، پیاز، برنج و ادویه های مختلف به دست می آید و طعم بی نظیری دارد. اگر به تاجیکستان سفر کردید حتما این پلوی خوشمزه را که در رستوران های محلی سرو می شود امتحان کنید.

اوشی-پلوغذاها و دسرهای تاجیکستان | کورداک

اگر دوست دارید تاس کباب تاجیکی ها را امتحان کنید بدون شک باید به سراغ کورداک بروید. کورداک یکی از غذاهای محبوبی است که با گوجه فرنگی، گوشت، سیب زمینی، نمک، فلفل طبخ می شود و بسیار خوشمزه است.

غذاها و دسرهای تاجیکستانکیچیری

برای افرادی که عاشق طعم های قدیمی هستند و ترجیح می دهند غذاهای سنتی کشور تاجیکستان را امتحان کنند کیچیری بهترین انتخاب خواهد بود. کیچیری یکی از غذاهای خوشمزه و البته پرطرفداری است که در این کشور طبخ می شود و محبوبیت زیادی بین محلی ها دارد.

برای تهیه این غذای خوشمزه به مواد تشکیل دهنده ای همچون ماش، هویج، پیاز و روغن نیاز خواهید داشت. باید در ابتدا ماش و برنج را له کنید و در ادامه سایر مواد را بر اساس دستوری که سراشپزهای ماهر دارند اضافه نمایید. برای تهیه این غذای خوشمزه یک سس بی نظیر هم نیاز خواهید داشت که با ماست ترش، روغن و پیاز درست می شود.

غذاها و دسرهای تاجیکستانغذاها و دسرهای تاجیکستان | سوپ جاواری

اگر سوپ را در دسته پیش غذاها قرار دهید این سوپ که در تاجیکستان سرو می شود بالاترین جایگاه را به خود اختصاص خواهد داد. این سوپ یکی از سوپ های محلی تاجیکستان به حساب می آید که با پیاز و هویج خرد شده، گوشت گاو و کمی ماش تهیه می شود و طعم بی نظیری دارد. اگر دنبال یک پیش غذای مقوی هستید می توانید سوپ جاواری را در برنامه هایتان بگنجانید.

دسرهای تاجیکی

در ادامه مطلب به معرفی دسرهای تاجیکی میپردازیم:

غذاها و دسرهای تاجیکستان | شیر چوی

برای افرادی که عاشق دسرهای آماده شده با شیر هستند این نوشیدنی خوشمزه می تواند یک انتخاب بی نظیر باشد. شیر چوی در صبحانه ای که در منطقه پامیری تاجیکستان سرو می شود نقش بسیار مهمی دارد.

این نوشیدنی لذیذ و منحصر به فرد از موادی همچون شیر، آب، چای، کره و نمک به دست می آید و طعم خاصی دارد. کافی است یکبار این نوشیدنی را امتحان کنید تا عاشق طعم و بافت بی نظیر آن شوید. اگر دوست دارید این نوشیدنی را در خانه تان امتحان کنید بدون شک راه سختی در پیش نخواهید داشت.

کافی است کمی آب جوش به چای تان اضافه کنید و سپس شیر را به آن اضافه نمایید. حالا باید مایعی که دارید را بجوشانید تا حجم آن کم شود. در نهایت می توانید کمی نمک و کره به آن اضافه کنید. برای افرادی که در نواحی کوهستانی زندگی می کنند این نوشیدنی یک گزینه ایده آل خواهد بود.

شیر-چوینان تاجیکی لیپیوشکا

یکی دیگر از پیش غذاهایی که در کشور تاجیکستان سرو می شود نانی خوشمزه به نام لیپیوشکا است. برای اینکه بتوانید این نان تاجیکی را درست کنید به مواد زیادی نیاز نخواهید داشت. کافی است کمی آرد، خمیرمایه، آب ولرم، شیر و نمک در دسترس داشته باشید تا بتوانید این نان خوشمزه را که به تنهایی یا به همراه غذاهای مختلف سرو می شود را در خانه هایتان طبخ کنید.

غذاها و دسرهای تاجیکستانغذاها و دسرهای تاجیکستان | حلوای تر

حلوا در میان مردمان تاجیکستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زمانی که به این کشور سفر می کنید با دسرها و پیش غذاهای مختلفی رو به رو خواهید شد، اما هیچ چیز جای حلوا را در این ناحیه نمی گیرد. کافی است برای یکبار هم که شده حلوای این کشور را امتحان کنید تا متوجه شوید این حلوا با حلواهایی که در سایر نقاط جهان طبخ می شود تفاوت های زیادی دارد.

حلوای-ترنیشالو

یکی دیگر از دسرهایی که جایگاه ویژه ای در میان مردم تاجیکستان دارد نیشالو است. نیشالو جزء غذاهای شیرین و دوست داشتنی این ناحیه به حساب می آید و با  شکر، سفیده تخم مرغ هم زده و گیاهی به نام soaproot به دست می آید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.