×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
معرفی ۱۲ غذای سنتی لذیذی با آن ها عاشق کشور مراکش می شوید!

غذاهای سنتی مراکش بسیار لذیذ هستند. مراکش به عنوان یک کشور آفریقایی همواره به عنوان یکی از مقاصد گردشگری به حساب می آید و هر ساله توریست های بسیار زیادی از سراسر دنیا به این کشور زیبا سفر کرده و از آن بازدید می کنند. با وجود جاذبه های گردشگری متنوع و مختلف در این کشور، یکی از مهم ترین فعالیت هایی که توریست ها پس از سفر به مراکش به آن مشغول می شوند، بازدید از رستوران های مراکش و خوردن غذاهای محلی این کشور است.

در ادامه شما را با مهم ترین غذاهای محلی مراکش آشنا کرد و در رابطه با هر یک از آن ها توضیحاتی را به شما ارائه می دهیم، پس با ما همراه باشید.

برای رزرو آنلاین بهترین های کوش آداسی الی گشت و تجربه یک تعطیلات بی نقص روی تصویر زیر کلیک کنید:

رزرو آنلاین تور کوش آداسی۱-تاگینه Tagine ، یکی از لذیذترین غذاهای سنتی مراکش

تاگینه یکی از غذاهای سنتی مراکش است که در ظرف های سفالی با درب مخروطی شکل درست می شود و مواد تشکیل دهنده تاگینه گوشت گاو، گوشت بره، سبزیجات و مرغ است. در واقع مردم مراکش مواد اولیه این غذا را در داخل ظرف سفالی قرار داده و با قرار دادن این ظرف در کنار آتش باعث می شوند تا آرام آرام مواد داخل پخته شوند. همچنین شما می توانید تاگینه را در اکثر رستوران های مراکش پیدا کرده و آن را میل کنید.

تاگینه-Tagine غذاهای سنتی مراکش۲-ماهی چرمولا    Fish chermoula 

یکی دیگر از غذاهای سنتی مراکش ماهی چرمولا است که در واقع ترکیبی از سبزیجات و ادویه جات با ماهی بریان، ماهی کبابی یا غذاهای دریایی دیگر است. شما می توانید در هنگام خوردن این غذا علاوه بر مزه گوشت ماهی، طعمه هایی مثل پیاز، گیشنیز، فلفل قرمز و زعفران را احساس کنید. اگر به کشور زیبای مراکش سری زدید و به دنبال یک غذای محلی دریایی بودید، به شما پیشنهاد می دهیم تا حتما ماهی چرمولا را امتحان کنید.

 ماهی-چرمولا-Fish-chermoula.۳-زالوک Zaalouk ، یکی از آسان ترین غذاهای سنتی مراکش

یکی از غذاهای سنتی مراکش زالوک است که پخت آن بسیار سریع و آسان بوده و طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. ترکیبات زالوک شامل بادمجان، گوجه فرنگی، سیر، روغن زیتون و انواع ادویه جات مختلف می شود. از زالوک به عنوان یک غذای ارزان قیمت محلی نیز یاد می شود.

 زالوک-Zaalouk غذاهای سنتی مراکش۴-حریرا Harira

حریرا یکی دیگر از غذاهای سنتی مراکش است که در بین مردم مسلمان این کشور طرفداران بسیار زیادی دارد و این غذا معمولاً در ماه رمضان برای پیش غذا و به منظور باز کردن روزه سرو شده و مورد استفاده قرار می گیرد. حریرا را می توان نوع خاصی از عدسی نامید که در آن ترکیبات مختلف دیگری نیز وجود دارد.

 حریرا-Harira ۵-ساردین Sardines and Other Fish and Seafood ، یکی از لذیذترین غذاهای سنتی مراکش

یکی از مهم ترین صادرات کشور مراکش، ماهی ساردین است. در واقع شما می توانید در شهرهای ساحلی مراکش، مردم بسیار زیادی را مشاهده کنید که مشغول خرید و فروش ماهی ساردین هستند و همین موضوع باعث شده تا در برخی از غذاهای مراکشی شاهد استفاده از این نوع ماهی باشیم. ساردین در واقع یکی از خوشمزه ترین غذاهای محلی مراکش است که معمولاً آن را با سس تند چرمولا و در روغن فراوان سرخ کرده و میل می کنند.

۶-پاستیلا B’stilla ، یکی از محبوب ترین غذاهای مراکش

اگر علاقه مند هستید تا در کشور مراکش یک غذا با طعم عجیب و غریب را امتحان کنید، به شما پیشنهاد می دهیم تا به سراغ یک رستوران درجه یک و حرفه ای رفته و پاستیلا سفارش دهید. این غذای مراکشی با استفاده از گوشت مرغ طبخ شده و در آن شاهد ترکیبی از مزه های شور و شیرین هستیم. این غذا یکی از لذیذترین غذاهای سنتی مراکش است.

اگر تا به حال چنین مزه ای را امتحان نکرده اید، پاستیلا به عنوان یک غذای عجیب و شگفت انگیز برای شما محسوب می شود و پس از یک بار امتحان کردن عاشق این غذا خواهید شد.

 پاستیلا-Bstilla غذاهای سنتی مراکش۷-ماکودا Makouda

یکی دیگر از غذاهای سنتی مراکش که در دسته بندی غذاهای سرخ شدنی قرار می گیرد، ماکودا است. ماکودا توپ هایی از سیب زمینی است که کاملا در روغن سرخ می شوند. آن ها را در سس تند ریخته و سرو می کنند.

ماکودا جزء غذاهای مراکشی است که در طبقه بندی غذاهای خیابانی قرار می گیرد و اگر سری به شهرهای کشور مراکش زدید، حتماً در خیابان های این کشور ماکودا را امتحان کرده و مزه شگفت انگیز آن را بچشید.

۸-کله پاچه

شاید برایتان عجیب باشد، اما مراکشی ها نیز همانند ایرانی ها کله پاچه می خورند و یکی از غذاهای محبوب در مراکش نیز به حساب می آید. معمولاً مراکشی ها در زمان جشن عید قربان و زمانی که گوسفند قربانی می کنند، کله پاچه پخته و آن را میل می کنند.

اگر جز افرادی هستید که از کله پاچه خوشتان می آید، در زمان سفر به مراکش حتماً کله پاچه های این کشور را امتحان کنید و ببینید که چه تفاوتی بین کله پاچه ایرانی و مراکشی وجود دارد.

۹-بادمجان سرخ شده moroccan fried eggplant

بادمجان سرخ شده نیز جز غذاهای حاضری و ارزان قیمت کشور مراکش است. مراکشی ها معمولاً برای درست کردن بادمجان سرخ شده آن را برش داده و در خمیر پاپریکا قرار می دهند. سپس آن را در روغن فراوان سرخ کرده و میل می کنند.

۱۰-طحال پر شده شتر، یکی از عجیب ترین غذاهای سنتی مراکش

یکی از غذاهای سنتی مراکش، طحال پر شده شتر است که در واقع یک نوع غذای ساندویچی به حساب می آید و شکلی شبیه به سوسیس دارد. معمولاً برای تهیه این غذا از گوشت گاو، شتر یا گوسفند استفاده می کنند و مواد مختلفی مثل زیتون، ادویه و مقداری چربی کوهان شتر را با هم ترکیب کرده و این غذای عجیب را به وجود می آورند.

۱۱-بریوات BRIWAT OR BRIOUATS

بریوات را نمی توان جز طبقه بندی غذاهای مراکشی قرار داد، چرا که بریوات نوعی شیرینی است که معمولاً در روغن آن را سرخ کرده و به شکل مثلثی در می آورند. با این حال در سفر به مراکش حتما این شیرینی خوشمزه و عجیب را نیز امتحان کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

 بریوات-BRIWAT-OR-BRIOUATS۱۲-کعب الغزال KAAB EL GHAZAL

شیرینی دیگری که در کشور مراکش تهیه شده و طرفداران بسیار زیادی دارد کعب الغزال است. این شیرینی را معمولاً با استفاده از خمیر بادام تهیه کرده و سپس آن را با موادی مثل بهار نارنج و یا دارچین طعم دار می کنند. کعب الغزال نیز به عنوان یک شیرینی خوشمزه در بین توریست ها شناخته می شود و طرفداران بسیار زیادی دارد.

کعب-الغزال-KAAB-EL-GHAZAL

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.